Slotwoord Open toernooi 50+

Goedemiddag dames en heren.


Voordat ik het verslag en de prijsuitreiking doe wil ik eerst de leden van onze vereniging

herdenken die het afgelopen jaar zijn gestorven.


In januari van dit jaar hebben wij afscheid moeten nemen van Tilly Veerhuis.

Voor degenen die vaker aan ons toernooi hebben deelgenomen was Tilly een bekende

verschijning, die samen met Corry Kooiman, achter de bar iedereen van koffie, thee en

broodjes voorzag. Wij zijn haar daarvoor nog steeds dankbaar.


Dan, twee weken geleden werden wij plotseling geconfronteerd met het overlijden van

Sylvia van der Pijl. Sylvia was een actief lid van de vereniging, ik heb zelfs nog een paar jaar

met Sylvia in het bestuur gezeten. En als Sylvia er was, dan was zij ‘aanwezig’. Haar

aanwezigheid zullen wij missen. Zoals u ziet is baan 1 dit jaar vernoemd naar Sylvia.


Ik vraag een moment stilte om Tilly en Sylvia even te herinneren. …..


Wij, de open toernooi commissie 50+, kunnen weer terug kijken op een geslaagd toernooi.

En dit is wel afhankelijk van een aantal factoren, n.l.: de deelnemers, de sponsors, de

vrijwilligers uit onze vereniging die zich hiervoor willen inzetten en natuurlijk het weer.


Allereerst wil ik mijn teamgenoten bedanken voor de goede samenwerking, Adriana, Piet

en Leo. Speciaal wil ik Piet bedanken voor de ondersteuning bij de planning, dat was ook

dit jaar een hele klus, zeker met het nieuwe online systeem, maar Piet is softwarematig

onderlegd en weet wat hij doet.

Helaas heeft Piet aangegeven dat hij, mede om begrijpelijke redenen waar wij respect voor

hebben, ons als commissielid wil verlaten. Piet is jarenlang als commissielid actief geweest

en wij willen hem daarvoor heel hartelijk danken.


U raadt het al, we hebben een vacature! Ik wil daarom nog even de functie-eisen noemen

voor de vervanger van Piet.


Betrouwbaar, discreet, punctueel, gevoel voor humor, digitaal onderlegd, harde werker en

sociaal.


En helaas is er nog iemand die ons team wil verlaten en dat is Adriana. Ook Adriana is

jarenlang lid geweest van de open toernooi commissie. Adriana, ik mag wel zeggen onze

gastvrouw, altijd alert, meedenkend tot in de details heeft ook haar werk uitstekend

gedaan. Adriana, ook jij heel hartelijke bedankt voor al die jaren.


Ook voor de vervang(st)er van Adriana hebben wij een aantal functie-eisen. Zoals al

genoemd alertheid, gevoel voor detail, gevoel voor humor, goede contacten in de

tenniswereld en moet houden van witte wijn met ijs.


Dan de deelnemers:

Het is al vaker gezegd: zonder deelnemers is er geen toernooi mogelijk! En wij waren

verheugd dat zoveel deelnemers zich hadden ingeschreven, zij het wel veel uit eigen

gelederen, dus zegt het voort bij andere verenigingen hoe gezellig en fijn het hier is om te

kunnen spelen.


Dit jaar hadden wij 60 deelnemers en werden er 46 wedstrijden gespeeld.


Wij hebben mogen genieten van spannende en minder spannende wedstrijden, van

verhitte en verfrissende gezichten, op de baan was er strijd, maar daarna was het erg

gezellig op het terras.


Gelukkig heeft geen enkele speler dit jaar hoeven opgeven vanwege een blessure.

Voor het eerst dit jaar hebben wij een lijst met zoekgeraakte spelers: 1 mannelijk persoon.

Vanwege de AVG mag ik helaas zijn naam niet vermelden, maar intimi weten wie dat is.


Volgend jaar hopen wij u natuurlijk allemaal weer terug te zien bij ons open toernooi. U

krijgt uiteraard hier bericht over.


Dan wil ik ook alle sponsors bedanken voor hun bijdrage in welke vorm dan ook. Aan het

hek rond baan 3 kunt u de namen zien van onze sponsors. Nieuw dit jaar was dat er ook

een baan gesponsord kon worden tijdens dit toernooi met dank aan onze

sponsorcommissie. In het bijzonder wil ik noemen onze hoofdsponsor Vos Verwarming!

Hou hen in je gedachte als je ze nodig hebt!


Dan is er nog een belangrijke groep en dat zijn onze vrijwilligers!

Op de eerste plaats onze keukenbrigade in de lunchperiode de bar en de keuken

verzorgden:

Onze chef-kok Jan van Gasteren (bloemen) met zijn team: Nel Hillebrand, Ingrid

Meeuwisse, Marja Mes, Ed Jansen, Hans Swanen, Benno Schokman, Wilma Sanders, Dick

Verhaar, Johan Broere en Leo Kas. Heel hartelijk dank allemaal!

Wij hopen volgend jaar weer op jullie te kunnen rekenen.


Dan zijn er ook nog mensen achter de schermen actief geweest. Ik noem hierbij Lia Kas

voor het wassen en ook Nelie van Gasteren (bloemen 2x) voor haar

schoonmaakwerkzaamheden, waardoor alles er weer spic en span uitzag.

Verder de mensen die hand- en spandiensten hebben verricht en de bevoorrading van eten

en drinken. Ik noem hier even Nel Holla (bloemen), Peter Twilhaar, Leo Kas en Jurrit van

der Zwaan en de mensen die ik vergeten ben.


Ook hebben wij weer complimenten ontvangen voor ons tennispark. Dat is onder meer te

danken aan de mannen van de tuindienst Leo en Piet, die zorgen dat deze er weer

picobello bij ligt. De baanvegers Joep en Jurrit, die elke dag paraat waren.

En natuurlijk de bakkers van de BBQ, waarvan u straks kunt gaan genieten.


Als laatste wil ik de verloting van het verblijf in een huisje van Park de Driesprong

noemen.(ook een sponsor) Vanaf 18.00 uur kun je met je sleutelcode proberen het slot te

kraken.


Dank ook aan de supporters en toeschouwers, bedankt voor jullie aanwezigheid en

gezelligheid.


En dan nu de prijsuitreiking…

DD-B: 1. Rosita van Rossenberg en Ans Smoorenburg 2. Karin Langeree en Margret

Straathof.


DD-A: 1. Mary Lek en Ingrid Meeuwisse 2. Lies de Vries en Corrie Sanders-van Soest.


GD-A: 1.Dennis Verhaar en Ingrid van Eijk 2. Marcel en Rosita van Rossenberg.


HD-B: 1. Ronald Janmaat en Ryan van Nieuwburg 2. Benno Schockman en Hans Janmaat.


HD-A: 1. Jeroen van der Meij en Marco van Tol 2. Joep Kouwenhoven en Martin Vermeulen.


Bedankt iedereen en we hopen jullie allemaal volgend jaar weer terug te zien.


Namens de OT commissie 50+,

Cees Pouw.

Winnaars 2025 50+